Rok českých úspěchů a návratu publika

6.4.2022

Výroční zpráva českého esportu za rok 2021

Shrnutí hlavních zjištění:

  • Počet zhlédnutí českých esportových soutěží na platformě Twitch se meziročně zvýšil o téměř 34 %, počet odsledovaných hodin o 20 %.
  • Jednoznačně nejsledovanějšími herními tituly v Česku jsou stále Counter-Strike: Global Offensive a League of Legends.
  • Mediální pokrytí  v letech 2020 a 2021 bylo podobné. Počet článků se zvýšil o 8 %, hodnota AVE ale klesla o stejnou hodnotu. Výrazný propad zaznamenala metrika GRP (-45 %). To lze vysvětlit nižším zájmem mainstream médií, které se v roce 2021 často věnovaly esportu v souvislosti s uzavřením tradičních sportů.
  • Nejsledovanější soutěží roku 2021 na kanálu Twitch byla již potřetí v řadě liga Mastercard Hitpoint Masters, která atakovala hranici 2 000 000 zhlédnutí. Soutěž díky tomu zaznamenala i nejvyšší počet odsledovaných hodin.
  • Nejintenzivnější zájem diváků měla soutěž Mastercard Hitpoint Masters. Průměrný počet diváků v jeden okamžik (AMA) byl 1 368. Jako jediná soutěž se dostala přes hranici 1 000.  Nejvyšší peak ale zaznamenala Sazka eLEAGUE, kdy finále v CS:GO sledovalo v jeden okamžik 13 227 diváků. V českých soutěžích, jejíchž statistiky lze veřejně dohledat, se jedná o rekordní číslo.  
  • Největší mediální pokrytí v online prostoru měla Sazka eLEAGUE, a to ve všech sledovaných metrikách (počet článků, hodnota AVE, hodnota GRP). Zároveň nabídla největší prize pool.

Poslední analýzy a výzkumy