Esport v číslech

12.12.2019

Průzkum v esportové komunitě 2019

Shrnutí hlavních zjištění:

  • 78,6 % českých hráčů počítačových her fandí značkám, které podporují esport.
  • V oblasti mobilních telefonů nejčastěji vlastní značky Apple (23,5 %), následují Huawei (20,5 %), Xiaomi (18,8 %) a Samsung (15,7 %).
  • Většina dotázaných (70,8 %) kupuje energetické nápoje. V nich preferují především Red Bull (26,4 %), Monster Energy (15,8 %) a Tiger (8,6 %).
  • Čeští hráči a fanoušci esportu nejčastěji nakupují na CZC.cz (73,4 %) a Alza.cz (72,8 %). S velkým odstupem se pak objevil Datart (16 %).
  • Respondenti považují za nejdůležitější herní vybavení grafickou kartu (43,5 %) a procesor (36,7 %).
  • Při nákupu u účastníků průzkumu nejčastěji rozhodují pozitivní recenze (53,1 %), dále pak nabízené parametry (48,1 %) a na třetím místě se umístila dlouhodobá obliba značky.

Poslední analýzy a výzkumy