Rok sebevědomí a prázdných hledišť

18.5.2021

Výroční zpráva českého esportu za rok 2020

Shrnutí hlavních zjištění:

 

  • Počet zhlédnutí českých esportových soutěží na platformě Twitch se meziročně zvýšil o 92 %, počet odsledovaných hodin dokonce o 113 %.

 

  • Jednoznačně nejsledovanějšími herními tituly v Česku jsou Counter-Strike: Global Offensive a League of Legends.

 

  • Výrazně se zvýšilo i mediální pokrytí soutěží. Jenom v online prostoru se počet článků zvýšil o 123 %, hodnota AVE o 100 % a hodnota GRP o 262 %.

 

  • Nejsledovanější soutěží roku 2020 na kanálu Twitch byla již podruhé v řadě soutěž Hitpoint Masters. Jako jediná ze sledovaných soutěží překonala magickou hranici 1 000 000 zhlédnutí. Soutěž díky tomu zaznamenala i nejvyšší počet odsledovaných hodin.

 

  • Nejintenzivnější zájem diváků mělo Vodafone Mistrovství České republiky v počítačových hrách. Na platformě Twitch zaznamenala soutěž nejvyšší dohledatelný peak diváků v historii vysílání českých esportových soutěží (vice než 12 000) a také nejvyšší průměrný počet diváků (více než 1000).

 

  • Největší mediální pokrytí v online prostoru měla Tipsport COOL Liga, a to ve všech sledovaných metrikách (počet článků, hodnota AVE, hodnota GRP).

 

  • Největší prize pool nabídla soutěž Sazka eLEAGUE, za umístění si týmy odnesly celkem 1,3 milionu korun.

 

  • Téměř u všech soutěží, kde lze zjistit meziroční srovnání, byl zaznamenán růst ve sledovanosti, a to v řádu desítek i stovek procent.

Poslední analýzy a výzkumy